Τέλος εποχής για τους γάμους;

Έχει γίνει viral εδώ και λίγες ημέρες ένα κείμενο με ένα “πιασάρικο” τίτλο, όπως λέμε clickbait. Τέλος εποχής για τους γάμους, τελεία. Το “δίκαιο” θα ήταν να μην τελείωνε αυτή η αγχώδη για χιλιάδες ζευγάρια φράση με σημείο στίξης την τελεία, αλλά το ερωτηματικό.

Ζούμε το τέλος εποχής των γάμων όπως του γνωρίζαμε?

ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ 

  1. ακριβώς όλα τα τεχνοκρατικά δεδομένα ασφάλειας που θα ισχύσουν τελικά;
  2. χρονοδιάγραμμα;
  3. λεπτομέρειες όσον αφορά τους εσωτερικούς με εξωτερικούς χώρους και τις διαφορές αυτών;
  4. αν αυτά τα μέτρα θα είναι προσωρινά και μέχρι πότε;
  5. Γνωρίζουν τα ζευγάρια ακριβώς τι έχουν υπογράψει στο ιδιωτικό συμφωνητικό;
  6. Γνωρίζουν όλες οι πλευρές τα νομικά τους δικαιώματα;

Η απάντηση σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (7 Μαΐου 2020) είναι ένα μεγαλοπρεπές ΟΧΙ.

Όχι δεν γνωρίζουμε όλα τα τεχνοκρατικά δεδομένα ασφάλειας, γνωρίζουμε ότι η εστίαση ξεκινάει (με κουβέντες να αλλάξει) την πρώτη ημέρα του Ιούνη μόνο στους εξωτερικούς χώρους. Ακόμα και εδώ παρατηρούμε ότι το μοναδικό ανακοινώσιμο χρονοδιάγραμμα είναι σε αμφισβήτηση υπέρ της εστίασης.

  • Ας ξεκινήσουμε από το ερώτημα: ποιος άνθρωπος/οργανισμός/επιτροπή γνωρίζει όλες τις απαντήσεις; Ουδείς
  • Πότε θα το γνωρίζουμε; η απάντηση είναι δύσκολη, θέλει υπομονή και αστεράκι σε όλες τις ανακοινώσεις.

Τι να κάνω εγώ με το γάμο μου που έχω προγραμματίσει;

Αυτό που συμβαίνει είναι κάτι που δεν έχει προηγούμενο, οπότε όλοι μας προσπαθούμε να κάνουμε εικασίες. Τα ζευγάρια αναρωτιούνται και αγχώνονται, οι επαγγελματίες δέχονται μεγάλο πλήγμα.

Υπόθεση εργασίας: Αν μας έλεγε κάποιος ότι από του χρόνου τον Μαίο του 2021 τα ΠΑΝΤΑ θα είναι όπως ήταν πριν, χωρίς καμία διαφορά, εγγυημένα, πως θα εξελίσσονταν τα πράγματα στην αγορά?

  1. Θα αντέξει η αγορά μια “κενή” χρόνια?
  2. Θα “χωρέσουν” όλοι οι γάμοι του χρόνου? (από μετάθεση και καινούργιοι)

Η αγορά ΔΕΝ θέλει μια “κενή” χρονιά. Το κείμενο που έγινε viral είναι ξεκάθαρο ότι στοχεύει στους τρόπους και στις διαδικασίες που θα ΠΡΕΠΕΙ να εφαρμοστούν για να ΓΙΝΟΥΝ οι γάμοι μέσα στην σεζόν 2020 (Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος). Η αγορά θέλει να ΕΠΙΒΑΛΕΙ με λάθος τρόπο, βλέπε τίτλο αλλά και περιεχόμενο κειμένου, “ότι αυτό θα είναι”, “μην σκέφτεσαι μια ημερομηνία του χρόνου”, “το ίδιο πράγμα θα είναι”.

Υπάρχουν πολλές σωστές σκέψεις μέσα στο κείμενο, όπως το χωροταξικό, η ακύρωση του μπουφέ, οι αποστάσεις, ο αριθμός των καλεσμένων που θα πρέπει να προσαρμοστεί, τα άτομα που θα μπαίνουν σε κάθε τραπέζι, οι ηλικίες που θα πρέπει(;) να “κόβονται”.

Αυτό που όλοι λησμονούν είναι ότι εμείς οι επαγγελματίες που ανήκουμε στη βιομηχανία του γάμου υπάρχουμε γιατί υπάρχει την εποχή που ζούμε η κουλτούρα αυτή. Όποιος λοιπόν θεωρεί ότι αυτή η κουλτούρα μπορεί να αλλάξει και να προσαρμοστεί βάση κάποιων τεχνοκρατικών κανόνων που είναι υπό αμφισβήτηση, υπό εξέταση, υπό ανακοίνωση, υπό συνεχή αναθεώρηση βάση του δείκτη RO,  τότε το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να εκθέσω όλα τα επιχειρήματα μου για να δημιουργήσω την βάση της σκέψης μέσω της οποίας ο καθένας θα μπορέσει να κρίνει και να πάρει αποφάσεις.

Από εδώ και πέρα

Υπάρχει πρόβλημα. Οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες δεν μπορούν να αντέξουν μια χρονιά χαμένη, κάποια ζευγάρια δεν έχουν πρόβλημα να αναβάλουν το γάμο τους για του χρόνου. Κάποια θέλουν να το κάνουν έστω και μέσα στο 2020 όποτε βολέψει και επιτραπεί. Τα ζευγάρια τρέφουν ελπίδες και είναι λογικό, βρίσκονται σε περίοδο αισιοδοξίας, παντρεύονται και δημιουργούν κοινό μέλλον. Κάποια θεωρούν το γλέντι επίκεντρο και τον αριθμό των καλεσμένων αδιαπραγμάτευτο. Άλλα σκέφτονται αυτά περί μάσκας και γαντιών, απλά μη εφαρμόσιμα στο δικό τους σκεπτικό.

Αυτά λοιπόν δημιουργούνε καταστάσεις αντικρουόμενων συμφερόντων (conflict). Μπορείς να “αναγκάσεις” τα ζευγάρια να δεχτούν όποια ημερομηνία εσύ θέλεις; Μπορείς να επικαλείσαι μελλοντικές καταστάσεις χωρίς κανένα απολύτως δεδομένο, παρά μόνο με εικασίες;

Μεταβατική περίοδος

Η περίοδος αυτή είναι μεταβατική χωρίς να γνωρίζουμε την διάρκεια της. Δεν γνωρίζουμε επίσης την εποχή που θα ακολουθήσει μετά από αυτήν την μεταβατική περίοδο. Όλοι εμείς μαζί με τα ζευγάρια καλούμαστε να το αντιμετωπίσουμε μαζί με ανθρωπιά, εν συναίσθηση και επαγγελματισμό. Όλοι οι επαγγελματίες είμαστε ήδη χαμένοι στα νούμερα και μέρα που περνάει δεν γυρνάει πίσω. Ας φροντίσουμε να μείνουμε όσο γίνετε λιγότερο χαμένοι, χωρίς να χάσουμε ούτε έναν καλό λόγο από πελάτη που εξυπηρετούμε αυτήν την μεταβατική περίοδο.

Ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο, αλλά και πάντα έχει. Η ισορροπία είναι θέμα χειρισμού και ειλικρίνειας. Το κείμενο που κυκλοφόρησε έχει στρεβλώσεις και εκπέμπει κακή αίσθηση στο τέλος.

Νίκος Σειτανίδης DJ – entertainment management

WEDDINGWIRE AWARD 2020